24. 8. 2018

Startup, v němž pracují i sami studenti, sází na individuální přístup

Praha, 12. 6. 2018 – Studenti vysokých škol jsou velmi důležitou cílovou skupinou pro mnoho personalistů, marketérů i jiných manažerů v různých typech společností. Mladí lidé, kteří právě získávají odborné vzdělání a připravují se na start své kariéry, totiž hrají klíčovou roli v budoucnosti mnoha firem. V B2C segmentu představují koncové zákazníky, v oblasti B2B pak nejen potenciální nové zaměstnance, ale často také budoucí důležité decision makery v businessových zakázkách. Možných způsobů a cest, jak studenty oslovit, je velké množství, ne vždy však přinášejí firmám kýžený výsledek. Mezi ty skutečně efektivní patří projekt Tiskelník, který si pozornost studentů získává vysokou přidanou hodnotou reklamního formátu právě pro ně.  

Vysoká atraktivita Tiskelníku pro studenty spočívá v tom, že jim přináší úsporu peněz i času. Princip je velmi odlišný například od časopisů, které si musí čtenář zakoupit a pak je často přečte jen z malé části. Naproti tomu Tiskelník dodává studentům v tištěném formátu to, co opravdu potřebují, a ještě zcela zdarma – skripta a jiné studijní materiály. Tisk, vazba a doprava výtisků ke studentovi je financována z inzerce, kterou mohou firmy cíleně umístit do skript přesně takovému typu studentů, jaké potřebují oslovit – ať už dle oboru, zájmů nebo geografické oblasti. Inzerující firmy jsou přitom prezentovány jako sponzoři zajišťující, že studenti mají tisk skript zdarma. To rovněž výrazně zvyšuje pozitivitu vnímání značky, vždyť přeci jde o nepřímou finanční podporu. Navíc sdělení sponzorů studenta nijak neobtěžují a neruší od učení, protože jsou umístěna pouze na obálce a v zápatí jednotlivých stránek. V žádném případě tedy nenarušují strukturu obsahu skript.

Výhodou je nejen velmi specifické cílení dle oboru studenta, ale také intenzita zásahu díky zvýšené pozornosti studenta k reklamnímu sdělení. „Student se ze skript učí a v momentě, kdy přijímá reklamní sdělení, je tedy jeho mozek vysoce aktivní. Zatímco reklama v tisku nebo v televizi vás může potkat i v okamžicích, kdy je vaše pozornost zcela rozostřená,“ vysvětluje Sebastian Wagner, tvůrce myšlenky a zakladatel startupu Tiskelník.

I když se může zdát, že Tiskelník je veskrze papírová záležitost, zdaleka tomu tak není. Výsledné médium, které nese reklamní sdělení ke studentům, jsou sice papírová skripta, pro oslovení studentů za účelem propagace služby samotné však tým využívá všechny prostředky moderní komunikace. „Se studenty jsme v každodenním kontaktu, především prostřednictvím facebooku, ale také telefonicky i osobně, abychom dokázali reagovat na jejich potřeby a uměli stanovit, jaké nabídky pro ně budou zajímavé. Díky tomu pak dokážeme definovat i sponzorům, která skupina studentů je nejvhodnějším cílem pro jejich kampaň. Neplatí přitom argument, že mladí lidé beztak už nic netisknou. Opak je pravdou, a naše statistiky ukazují, že podobnou měrou si skripta tisknou studenti všech oborů, kunsthistorici stejně jako ajťáci. Vždyť to znáte, lépe se to čte, když to máte fyzicky před sebou, můžete si do toho dělat poznámky,“ pokračuje Sebastian Wagner ve výčtu výhod.

Sponzoři mají možnost oslovit prostřednictvím Tiskelníku přes 13 tis. klientů, přičemž tento počet roste v současnosti přibližně o 400 nových zájemců denně. Mezi spokojené klienty se již zařadily značky jako ČEPS, Raiffeisenbank, Robert Bosch, Kiwi.com, cestovní kancelář INVIA nebo FlixBus, jehož zástupce Roman Sterly říká: „Přes Tiskelník jsme oslovili celkem 500 studentů, a to s časově omezenou nabídkou výhodných jízdenek. Akce běžela na principu unikátních kódů pro každého osloveného studenta a z celkového počtu využilo nabídku celkem 7 % zákazníků. To je velmi dobrá úspěšnost a nejde jen o těch 7 %, ale také jejich známé, kterým svoji dobrou zkušenost se službami Flixbusu sdělí. Po dobré zkušenosti jsme spolupráci rozšířili na dalších 4000 kusů.“

Mezi typy firem, pro které se oslovení studentů přes Tiskelník hodí nejlépe, jsou jednak všechny společnosti hledající stážisty či zaměstnance s úzkou specializací. Dále jsou to také restaurace, fitness a wellness centra, firmy z oblasti cestovního ruchu a životního stylu. U těch jsou nejoblíbenějším formátem různé slevové vouchery a nákupní poukazy, které studenti rádi hojně využívají.

Protože se potřeby studentů mění s dobou, má i Tiskelník v týmu ty, kdo jsou právě dnes vysokoškoláky a vědí tak nejlépe, co jejich spolužáky zajímá. Jedním z těchto členů týmu čtyřiadvacetiletá Radka, která studuje na Masarykově univrzitě v Brně: „O Tiskelníku jsem se dozvěděla díky spolužačce. Koncept se mi velmi líbil, takže když jsem ve skriptech našla přímo jejich inzerát, že hledají grafiky, neváhala jsem. Práce mi vyhovuje, protože odpovídá mým časovým možnostem při prezenčním studiu – pracovní doba je flexibilní a mohu částečně fungovat na home office. To je podle mě ideální režim pro kreativní práci, protože nápady nepřichází na vyžádání,“ směje se Radka.  

Jak funguje Tiskelník pro studenty?

Služba funguje na jednoduchém principu, kdy se student kterékoliv vysoké školy v ČR zaregistruje na www.tiskelnik.cz a poté už může do aplikace nahrávat své studijní materiály k tisku. Celkem může každý student tisknout jednou měsíčně materiály v rozsahu od 30 do 180 barevných stran na papíře o gramáži 80g/m. Tiskelník zajistí také kvalitní vazbu a doručení do vybrané výdejny služby Zásilkovna.cz po celé ČR. To vše je pro studenty zcela zdarma, takže výrazně šetří nejen peníze, ale také čas – výtisk je hotový vždy do tří dnů od objednání a poté je předán dopravci.

Více informací na www.tiskelnik.cz

11. 7. 2019

Dne 27.6.2019 proběhlo slavnostní otevření zrekonstruované budovy Paarova zámečku v Pohořelicích. Sešlo se zde mnoho návštěvníků z řad vedení města, zástupců různých institucí, občanů města Pohořelic a samozřejmě i náš tým.

30. 5. 2019

Srdečně Vás zveme na slavnostní otevření zrekonstruované budovy Paarova zámečku. Slavnostní otevření se bude konat 27.6.2019 v 16:00 na adrese Paarův zámeček, Lidická 12, Pohořelice.